Luksusowe Marki Wchodzą Do Branży Zegarków Chanel Unosi Zasłonę Szwajcarskiej Fabryki

Coco Chanel powiedziała kiedyś, że moda „to nie tylko odzież”. Przemysł mody często stosował się do jej rad i od tego czasu rozszerzył działalność poza branże znane ze swoich produktów. Chanel była jedną z pierwszych marek modowych, które weszły na rynek zegarków, wprowadzając na rynek kolekcję Première w 1987 roku. Inne marki, od Hugo Boss po Calvina Kleina, poszły w ich ślady.

 Aby zademonstrować swoje zaangażowanie w branży zegarków, w 1993 r. Chanel nabył Châtelain, zakład montażu zegarków w szwajcarskim centrum przemysłu zegarmistrzowskiego La Chaux-de-Fonds. Chanel zwiększył liczbę szwajcarskich pracowników z około 200 do 360. Fabryka, którą otworzyła w 2012 roku, podwoiła powierzchnię zakładu z 8 000 metrów kwadratowych do 16 000 metrów kwadratowych.

 Niedawno marka, która zawsze była znana ze swojej tajemnicy, pozwala reporterom wejść do fabryki – pięknie ukształtowanego prostokątnego budynku położonego na wietrznym zboczu poza La Chaux-de-Fonds. Inni zegarmistrzowie, tacy jak Breitling, Tag Heuer i Patek Philippe, również mają fabryki w La Chaux-de-Fonds.

 Nicolas Beau, międzynarodowy dyrektor zegarków prywatnej marki, powiedział, że zwiększone otwarcie było częściowo odpowiedzią na rosnące pragnienie klientów, aby zrozumieć pochodzenie tych zegarków.

 Powiedział: „Zwłaszcza w segmencie wysokiej klasy klienci chcą wiedzieć, gdzie produkowane są zegarki, które noszą. Uważamy, że bardzo ważne jest, aby ludzie wiedzieli, że ich zegarki są produkowane zgodnie z najwyższymi szwajcarskimi standardami. Naszym producentem jest Bardzo ważna część naszego produktu. ”

 Chanel nie ujawniła produkcji zegarków, ani nie ujawniła danych dotyczących sprzedaży i zysków w dziale zegarków. Analitycy szacują, że firma produkuje od 25 000 do 30 000 zegarków rocznie, przy przychodach od 100 milionów CHF (114 milionów USD) do 120 milionów CHF, ale większość analityków przyznaje, że jest to tylko Zgrubne przypuszczenie.

 Jednak Bo powiedział, że wpływ Chanel i innych globalnych marek modowych na branżę zegarków jest znacznie większy niż te relatywnie niewielkie liczby – szwajcarski eksport zegarków wyniósł w ubiegłym roku 21,8 miliarda franków szwajcarskich.
„Myślę, że pomogliśmy stworzyć nowy rynek. Dawno temu zegarki damskie były tylko mniejszymi wersjami zegarków męskich. Teraz ludzie rozumieją, że musisz projektować zegarki specjalnie dla kobiet”.

 Laurence Nicolas, dyrektor działu zegarków i biżuterii Diora, wyraził podobny pogląd. „Jesteśmy bardzo mali”, powiedziała. „Nie chcemy być aroganccy. Jesteśmy po prostu kutasem morskim na tym wielkim rynku męskim. Myślę jednak, że wprowadzane przez nas eleganckie i piękne produkty dla kobiet zmieniły nawyki tej branży”. Pod względem udziału w rynku wpływ tych nowych podmiotów znajdzie odzwierciedlenie w niższych produktach z serii zegarmistrzowskiej.

 Stéphane Linder, który zeszłego lata został dyrektorem generalnym TAG Heuer, powiedział: „Chanel odniósł ogromny sukces, może sprzedawać zegarki o średniej cenie od 3000 do 5000 franków szwajcarskich, ale oprócz tych zegarków Większość zegarków innych marek modowych sprzedaje od 200 do 500 franków szwajcarskich. ”

 Analitycy w większości się z tym zgadzają. „Są trochę groźne, ale nie z wyższej półki” – powiedział Rene Weber, analityk szwajcarskiego prywatnego banku Vontobel.